London 2015

London, maj 2015

Mormor havde inviteret Mikkel en tur til London, og Pernille fik lusket sig med. Det blev i Kristi Himmelfartsferien 2015.Vi havde en rigtig dejlig tur. Herunder kan du læse om vores tur og se billeder derfra.

Torsdag d. 14. maj 2015

Dagen begyndte meget tidligt, Pernille stod op kl. 4 og efterhånden fulgte resten af familien, så vi var klar til at køre mod lufthavnen lidt i fem. Søren og Kamilla kørte os derud, hvor vi hurtigt kom af med baggagen. Tiden gik hurtigt – og da vi skulle flyve fra F4 var der en lang gå tur. Flyet lettede og landede til tiden, og turen gik uden problemer.

Efter vi landede gik vi til bagagebåndet og vores bagage kom som noget af det første. Vi skyndte os ned til Gatwick Expressen, og nåede den 5 min før afgang. På Victoria station skulle vi have fyldt Oyster card, så vi kunne komme rundt med Underground, bus mv. Derfra gik det direkte til Hotellet, hvor vi kom af med bagagen, desværre kunne vi ikke få nøglen da klokken kun var 10.30 – London time. Vi tog ind til Victoria station igen, og fandt en bus som kørte os forbi flere af de store seværdigheder, som Big Ben, Downing street, London Eye mv. Det var en længere bustur i myldretid (er det ikke altid myldretid i London) – inden vi stod af ved Oxford Street hvor vi startede i Primark, inden vi skilts, så mormor kunne shoppe lidt og Pernille og Mikkel kunne gå i Hamleys – et meget stort hit.

Vi var ved at være meget trætte, så efter vi havde mødtes ved Hamleys tog vi tilbage til Hotellet, fik nøglen, mens mormor og Mikkel hhv. sov og hvilede handlede Pernille de vigtigste fornødenheder som morgenmad og drikkevarer.

Da vi alle havde hvilet lidt og fået Skypet med Søren og Kamilla tog vi ind til M&M butikken, hvor vi fik nogen tid til at gå – vi fik dog ikke købt så meget (heldigvis). Derfra gik turen til China Town, hvor vi spiste aftensmad i en restaurant med velsmagende kinesisk buffet.

Herfra gik turen tilbage til Hotellet – det var ved at være Mikkels sengetid (20.00 – London time), og han sov hurtigt, mens mormor og Pernille hyggede med et glas rødvin. Vi gik dog også tidligt i seng.

Fredag d. 15. maj 2015

Mikkel vågnede som sædvanligt tidligt, og efterhånden vågnede vi andre også, og fik gjort os klar og Skypet med Søren og Kamilla så vi kunne ønske Søren tillykke med fødselsdagen. Vi blev færdige til at gå omkring 8.30.

Vi tog til Tower of London hvor Mikkel og mormor gik ind og så kronjuvelerne mens Pernille gik en tur. Efter ca. 40 min. mødtes vi igen, og gik ned for at tage en sejltur på Themsen. Det var en dejlig tur i solskin, og vi så mange spændende ting undervejs.

Efter turen skiltes vi og mormor tog ud for at shoppe, mens mor og Mikkel tog til Teknisk Museum. Det var rigtig spændende, men vi var der ikke så længe inden vi tog i Hamleys igen – Mikkel havde fundet ud af at han ikke kunne undvære et tryllesæt, og med et bidrag fra mormor ville han selv betale for det.

Herefter tog vi en bus lidt rundt mens vi kiggede efter en butik der solgte Anders And blade. Det lykkedes ikke, så vi tog hjem for at hvile. Mormor var der allerede. Efter at vi alle havde hvilet gik mormor og Pernille en tur, mens Mikkel hyggede.

Vi spiste lidt let mad på værelset inden vi gjorde klar til at gå ud igen. Mikkel og mormor tog i teater for at se Løvernes Konge, mens Pernille tog til Oxford Street og kiggede på butikker. Efter Primaks, Disney Store og et par stykker mere var det tid til at tage hjem- denne gang med bus.

Hjemme slappede jeg af inden Mikkel og mormor kom tilbage – godt trætte men efter en fantastisk oplevelse.

Lørdag d. 16. maj 2015

Mikkel vågnede tidligt og vi hyggede lidt inden vi stod op og gjorde os klar. Det var Mikkel og mormors dag, vi fulgtes ad til undergrunden hvor vi efter en station opdagede at billetterne til The Eye lå derhjemme, så hjem igen, hvor Pernille skyndte sig at hente billetterne og så afsted til London Eye, hvor vi skiltes. Pernille tog en gå tur over Westminster Bridge, gennem Skt. James Park og op til Regent Street, hvor bussen til Oxford Street var fantastisk at sidde og slappe af.

På Oxford Street gik jeg i Primark, og dereftr en bus fra den ene ende af Oxford Street og helt ned i den anden ende og videre til Victoria station, og derfra hjem.

Kort efter kom Mikkel og mormor – de havde også haft en fantastisk tur.

Vi slappede af inden vi tog ud i byen igen. Vi tog først i Primark, og tog derefter bussen ned i den anden ende af Oxford Street, hvor vi kiggede lidt på butikker. Herfra ville vi tage til Covent Garden, men desværre var den station lukket, så på næste station tog vi en cykeltaksi tilbage til Covent Garden, hvor vi gik lidt rundt for at finde et sted og spise. Det lykkedes ikke, så det endt med en sandwich.

Vi forsatte til næste busstation hvor vi tog bus RV1 over Tower Bridge. Ved endestation skiftede vi fra RV1 til 15 som holdt lige udenfor vores lejlighed. Pernille gik ud for at handle lidt til morgenmaden og et lille glas rødvin, mens mormor og Mikkel gik op for at slappe af – der var ikke mere end 200 m. til en Tesco, så det var meget nemt.

Efter lidt hygge gik vi i seng

Søndag d. 17. maj 2015

Vi stod op omkring kl. 7 og gjorde os klar til at komme afsted. Ca. 8.30 var vi ude af døren. Vi gik ned for at tage undergrunden til Victoria, og derfra Gatwick express, det gik utroligt nemt og allerede lidt over 10 stod vi i Gatwick.

Vi gik rundt og ventede til vi kunne gå ud til flyveren. Mikkel var meget ivrig - han glædede sig rigtig meget til at komme hjem til specielt Kamilla, så han kunne slet ikke holde sig i ro. Endelig var det tid, og turen hjem gik godt. Og da vi kom ud ventede far og Kamilla, og der var stor gensynsglæde